TÁRGY NEVE: Web-marketing

TÁRGY KÓDJA:

Összes kredit: 2

Összes óraszám: 2

Óra típusa

 

előadás

 

gyakorlat

 

konzultáció

Kredit

-

2

-

Heti óraszám

-

2

-

Számonkérés módja

-

X

-

Tematika

A tananyag célja az Internetes üzleti modellek és a web-marketing eszközök bemutatása, nemzetközi kutatások eredményeinek ismertetésével és gyakorlati módszerekkel.

Elektronikus kereskedelem, Internet, mint értékesítési csatorna: Az E-business (elektronikus üzlet) és az elektronikus-kereskedelem fogalma. Az E-business fejlődési fázisai, fajtái, megjelenési formái. Az elektronikus vállalat, a fogyasztó, a közigazgatás és az alkalmazottak szerepe és jelentősége az e-business terén. Web áruházak és elektronikus piacterek. Az értékesítési csatorna változása, e-kereskedelmi modellek: az e-beszerzéstől a web áruházakig. Elektronikus kiskereskedelem alapmodellje. Logisztika az e-kereskedelemben. Elektronikus kereskedelem tervezése és létrehozása. Online szolgáltatások, online kommunikáció, biztonság. Az elektronikus aláírás és az e-számla definiálása. M-kereskedelem

Az online marketing: Az online marketing célja. Online marketing tevékenységek. Vállalat on-line környezetének marketing jellemzői. Az online marketing lehetőségei a kis- és középvállalkozási szektorban. Az Internet sajátosságai a reklám területén, webreklám. Az on-line reklámozás sajátosságai, lehetőségei: domain, keresőmarketing, e-mail marketing, webhirdetések, banner, RSS hirdetés, blog, közösségi oldalak. Domain regisztráció, honlap üzemeltetés, sajtóközlemények. A hatékony weblap: Webhirdetések. Direkt marketing eszköztár: E-mail marketing, SPAM, Hírlevél marketing, Vírusmarketing. Keresőmarketing és kereső-optimalizálás.

Keresőmarketing. Az Internetes keresés gazdasági háttere. A keresők piaci részesedése és a tendencia, a magyar keresőpiac, a keresők pszichológiája, a keresők gazdasági jelentősége, Tagging és keresés kapcsolata, A Web 2.0 hatása a keresőiparra. A keresőprogramok működésének részletes ismertetése, a Google stratégiája.

Keresőmarketing a gyakorlatban. Keresők és a marketing kapcsolata, fizetés: megjelenésért / átkattintásért, PPC (pay per click), a jó kulcsszó kiválasztása SEM-hez, Langing page kialakítása, kulcsszó megvétele. A Google AdWords és AdSense, ETarget, CT Network és társaik, AdWords ETarget a gyakorlatban, hirdetési kampány lebonyolítása és elemzése, látogatók tevékenységének naplózása és az elért eredmények elemzése, online marketing-kutatás és lebonyolítása.

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban. Regisztráció és optimalizálás. Kulcsszó és jelentősége, konkurencia-elemzés, PageRank és a HITS módszer, a linkek szerepe: linknépszerűség és linkoptimalizálás, legális trükkök, formai és technikai irányelvek a weboldalak készítésekor, Látogatási statisztikák elemzése, illegális módszerek.