TÁRGY NEVE: Virtuális világok fejlesztése

TÁRGY KÓDJA:

Összes kredit: 3

Összes óraszám: 2

Óra típusa

 

előadás

 

gyakorlat

 

konzultáció

Kredit

1

1

1

Heti óraszám

1

1

1

Számonkérés módja

 

x

 

Általános leírás

A félév során a hallgatók megismerkedhetnek a Unity3d virtuális világok fejlesztésére alkalmas keretrendszerrel. A Unity előnyei:

  • Jól áttekinthető szerkesztői felület, összetett funkciókkal
  • Gyors, minden operációs rendszeren fut
  • Több nyelven is programozható (JavaScript, C#)
  • Összekapcsolható .NET keretrendszerrel

A kurzus elvégzéséhez egy összetettebb programot kell elkészíteniük a hallgatóknak felhasználva az órán tanultakat.

Tematika

  • Alapismeretek
    • Ismerkedés a Unity felületeivel, ablakaival. Pár példaprogram áttekintése
  • Modellezés  alapismeretek (2 óra)
    • Blender, vagy Maya programok segítségével egyszerű objektumok létrehozása, ezek Unity környezetbe való beimportálása. A tárgynak nem célja ezeknek a programoknak a részletes ismertetése, csak egy minimális rálátást kíván adni a 3 dimenziós modellek alapvető transzformációira.
  • Animálás alapismeretek
    • Már kész 3 dimenziós karakter megmozgatása, minimális animálása. Ennek Unity környezetbe illesztése.
  • Objektum hierarchia, GUI layer (2 óra)
    • Objektumok összekapcsolása, egymás alá rendelése, összevonása. Új perfab létrehozása, hozzá programkód rendelése. Fizikai beállítások, paraméterezések.
    • GUI layer létrehozása, rajta szövegdoboz, és 2 dimenziós objektumok elhelyezése.
  • Összekapcsolás a .NET keretrendszerrel
    • Megnézzük a Unity által adott programozási lehetőségeket. JavaScript, és a C# szintaktikai különbségek vizsgálata. Alapértelmezett függvényekkel való ismerkedés. Update(), Start()…
  • Figyelők
    • Beépített események kezelése, hozzájuk kód hozzárendelése. Egérkövetés, objektumok egymáshoz viszonyított távolságának mérése, billentyű lenyomás.
  • Példaprogram készítése
    • Egy összetett példaprogram közös elkészítése, amiben minden eddig elsajátított technikát felhasználunk.